Logo Dominos
Domino's wspólne posiłki
31.03.2022 6 minut
czytania

Jak poprawić sobie i komuś nastrój? 12 sprawdzonych sposobów

Każdego czasem dopada gorszy nastrój, który obniża samopoczucie i nie pozwala w pełni cieszyć się życiem. Zły dzień nie musi zamienić się jednak w pasmo porażek, przekreślających wszystkie plany. Jak poprawić sobie humor, gdy pojawia się zmęczenie, stres czy nieokreślony lęk? Poznaj kilka skutecznych sposobów na walkę z przygnębieniem i smutkiem.

1. Zrób dobrą kawę lub herbatę

Zacznijmy od jednego z najprostszych sposobów na zły humor. Kubek gorącej herbaty lub aromatycznej kawy to dobry powód, aby na chwilę oderwać się od otaczającej Cię rzeczywistości. Zaparz swój ulubiony napój, usiądź w wygodnym fotelu i zatrzymaj się na moment. W takich okolicznościach łatwiej ukoić nerwy, przemyśleć naglące sprawy czy podjąć właściwą decyzję. Pozwól sobie na odrobinę zapomnienia i przyjemności bez wyrzutów sumienia, aby ruszyć z miejsca.

2. Zadzwoń do bliskiej osoby

Mówi się, że rozmowa to najlepsza forma terapii i jest w tym dużo prawdy. Tłumione emocje mogą sprawić, że zły nastrój pozostanie z Tobą na dłużej. Wyrzucenie z siebie problemów czy wątpliwości pozwoli skutecznie oczyścić umysł. Rozmowa z kimś serdecznym pomaga nawet w najgorszych życiowych sytuacjach, dlatego warto otworzyć się na drugiego człowieka. Co więcej, jest to też świetny pomysł na to, jak poprawić komuś humor. Jeśli czujesz, że bliska Ci osoba ma zły dzień, porozmawiaj z nią o tym, co ją trapi. Nawet niewinna pogawędka może odpędzić smutki i wywołać uśmiech na twarzy.

3. Wyjdź na spacer lub pobiegać

Jak poprawić nastrój, gdy przygnębienie przejmuje kontrolę nad życiem? Postaw na aktywność fizyczną, która nie jest dedykowana jedynie kształtowaniu sylwetki. Ma ona dobroczynny wpływ na układ krwionośny, oddechowy i odpornościowy. Pozwala też zniwelować uporczywe skutki stresu, poprawia samopoczucie oraz kondycję psychiczną. Zamiast zamęczać się uporczywymi myślami, wyjdź na długi spacer lub pobiegaj. Podczas aktywności fizycznej wydzielają się endorfiny, które działają relaksująco, antystresowo a nawet przeciwbólowo. Dzięki nim zły humor i uczucie niepokoju szybko odejdą w zapomnienie. Dodatkowe wsparcie po wysiłku zapewni smaczny posiłek.

Zamów pizzę z dostawą do domu i podaruj sobie dłuższą chwilę przyjemności>>

4. Przeczytaj książkę lub obejrzyj ciekawy film

Codzienne obowiązki sprawiają, że niełatwo jest znaleźć czas na relaks. Warto jednak czasami odpuścić na chwilę, aby zadbać o swój dobrostan. Jak sobie poprawić humor łącząc przyjemne z pożytecznym? Sięgnij po ciekawą książkę, która przeniesie Cię w świat fikcji literackiej, pozwalając zapomnieć o otaczającym świecie. Zamień się w detektywa tropiącego zagadkowe zniknięcie lub poznaj historię romantycznej miłości. Od książki wolisz dobre kino? Przygotuj popcorn, wskocz pod koc i włącz film, na który do tej pory nie było czasu. Oderwij się od rzeczywistości, przeganiając wszystkie smutki.

5. Włącz ulubioną muzykę

Innym rozwiązaniem na to, jak polepszyć sobie humor jest słuchanie ulubionej muzyki. Mimo tego, iż wydaje się on dość prozaiczny, ma wielką moc. Specjaliści wskazują, że muzyka znacząco wpływa na poprawę nastroju. Podczas jej słuchania w mózgu wydzielają się neuroprzekaźniki (np. serotonina lub noradrenalina), które polepszają samopoczucie. Uaktywniają się też struktury odpowiedzialne za układ nagrody, emocje czy motywację. Ulubiona muzyka pozwoli szybko pożegnać zły humor, przywoła dobre wspomnienia i znacznie ułatwi regulację nastroju.

6. Zagraj w ulubioną grę

Lubisz grać na komputerze lub konsoli, ale nigdy nie ma na to czasu? Jeśli towarzyszy Ci zły nastrój pozwól sobie na chwilę zapomnienia w wirtualnej rzeczywistości. Nowoczesne technologie skutecznie pozwalają oderwać się od codzienności, wywołując uśmiech na twarzy. Jak poprawić sobie humor? Oddaj się zapierającej dech w piersiach przygodzie, podejmij wymagającą rywalizację albo pochyl się nad łamigłówką gry logicznej.

7. Obejrzyj kabaret lub stand-up

Dobrze znane powiedzenie głosi, że „śmiech to zdrowie” i trzeba przyznać, iż jest w nim więcej niż ziarnko prawdy. Oglądanie treści komediowych sprawia, że dobry nastrój udzieli Ci się nawet wtedy, gdy masz zły dzień. Formatami, które cieszą się największą popularnością są kabarety i stand-upy. Możesz oglądać je na szklanym ekranie lub udać się na występ na żywo w towarzystwie znajomych. Duża dawka śmiechu dotlenia organizm, rozładowuje stres, rozluźnia mięśnie oraz zwiększa wydzielanie hormonów szczęścia. Efektem tego jest znaczna poprawa samopoczucia i lepsza kondycja psychiczna.

8. Wykonaj dobry uczynek

Wykonanie nawet niewielkiego dobrego uczynku to obopólna korzyść. Z jednej strony jest to sposób, jak poprawić komuś humor, ale z drugiej daje mnóstwo satysfakcji pomagającemu. Już bardzo mały uczynek sprawi, że poczujesz się lepiej. Badania psychologiczne wskazują, że pomaganie ma duży wpływ na nastrój człowieka. Pozwala doświadczyć wielu pozytywnych emocji, zmniejsza negatywne działanie stresu oraz poprawia samopoczucie. Osoby, które chętnie pomagają innym korzystniej oceniają swoją kondycję psychiczną. Lepiej radzą sobie też w sytuacjach stresowych i wtedy, gdy mają zły dzień.

9. Popracuj nad oddechem

Zły humor powoduje, że serce zaczyna bić szybciej, a oddech staje się nieregularny. Efektem tego jest brak odpowiedniego dotlenienia mózgu i zwiększenie odczuwanego stresu. Jak poprawić sobie humor w takim przypadku? Warto zastosować dobrze znaną oraz skuteczną taktykę relaksacyjną, czyli metodę 3-3-6. To technika oddychania, która wyciszy nadmiar emocji, ułatwi zasypianie i zapewni odpowiednią ilość tlenu.

Przyjmij wygodną pozycję, zamknij oczy, weź głęboki wdech, a następnie policz w myślach do trzech. Zatrzymaj oddech przez kolejne trzy sekundy, a następnie wykonaj długi, sześciosekundowy wydech. Powtarzaj ćwiczenie do momentu, aż poczujesz odprężenie.

10. Wyśpij się

Jedną z najczęstszych przyczyn zaburzeń nastroju jest nieodpowiednia ilość snu. Wśród konsekwencji można wskazać nadmierne zmęczenie, problemy z koncentracją, nerwowość czy obniżone samopoczucie. Jeśli towarzyszy Ci kolejny zły dzień, a noce zdają się być zbyt krótkie – wyśpij się! Pamiętaj, że nie sposób przecenić roli snu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nie warto z niego rezygnować, bo może się to poważnie odbić nie tylko na nastroju, ale i zdrowiu.

11. Weź odprężającą kąpiel

Dobrym pomysłem na to, jak poprawić nastrój jest gorąca, odprężająca kąpiel. Ten domowy sposób na relaks ukoi Twoje zmysły, rozluźni spięte mięśnie i poprawi samopoczucie. Małe SPA pozwoli nie tylko odprężyć ciało, ale oczyści umysł dzięki chwili zapomnienia. W wannie oderwiesz się od rzeczywistości, uspokoisz gonitwę myśli i wyrównasz oddech. Wykorzystaj płyn do kąpieli o ulubionym zapachu lub olejki eteryczne. Nie zapomnij też o ulubionej muzyce, szklance wody z cytryną i delikatnym świetle świec.

12. Zjedz coś dobrego!

Jak szybko poprawić sobie humor? Jeśli masz zły nastrój, sięgnij po coś dobrego! Smaczny posiłek przywoła miłe wspomnienia i zapewni uczucie błogiej sytości. Pamiętaj, że głód również może być powodem złego nastroju, który uniemożliwia dobre samopoczucie. Jedzenie na pocieszenie powinno idealnie odpowiadać Twoim potrzebom w danym momencie. Im bardziej zadowolisz podniebienie, tym lepszy przyniesie to efekt. Czy myśl o jakimś daniu sprawia, że cieknie Ci ślinka? Nie ograniczaj się i pozwól sobie na odrobinę przyjemności.

Zobacz także: Comfort food – czym jest? Czy pizza to comfort food?

Dominos wspólny posiłek
Radość z Domino's
Pizza z dodatkami|Dominos_

Domino's Pizza

banner promo

Skorzystaj z promocji

Zamów